I sidste uge udsendte vi vores seneste skud på stammen af PF vogne: en serie trykluftbremse vogne; 3 vogne med tørvegitter – en håndbremset, en trukluftbremset og en med bremsehus; og både et genoptryk af en bremsehus vogn samt et nyt nummer. Den nye bremsehusvogn er udstyret med 4 klods bremsesystem, mens de tidligere udgivne var med 8 klodser.
Sammen med PF serien ankom også vores IVO ostevogn. Vognen er bygget over vores IV serie, hvor beslagene der holdt de indvendige hylder er monteret med påsatte ætse dele. IVO vognen er udstyret med holder for svensk transport seddel, så har gæstet Sverige.
Udover disse arbejder vi støt videre på de kommende nyheder.
TMZ er i produktion og før det kinesiske nytår var alle undervogne færdigsamlet, og afventer nu at ferien er ovre her på søndag, hvorefter de går i krig med montage af overdelene og færdigsamling.
Vi satser på at de første maskiner ankommer her i DK før påske.
Så snart TMZ har forladt produktionen, går produktionen af Y2 togsættene igang
De CO vogne vi udgav sidste forsommer, er nu ved at være helt udsolgt fra os – der er et par få styk af 876122 og 23 tilbage, men det vare ikke længe før de også kan meldes udsolgt. Opfølgeren – DSB CL – er blevet færdigtegnet, og vi har lagt artworks tegninger her på produktsiden. Værktøjsfremstillingen er i gang, og vi forventer at kunne fremvise prøvestøbninger i starten af april 2024.
Projekterne med de isolerede tankvogne og SJ Ge/Gs kører planmæssigt, og begge forventer vi at udlevere henover sommeren.